Tuesday 26 July 2011

Lawak Jenaka.!

assalamualaikum dan salam sejahtera..


hye.! ari ni MB nak share some jenaka yg MB baca kat tenet.. myb korg pon da penah baca.hehe..tp korg baca la sekali lagi k.. :)

Dialog Ayam & Lembu
Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga 
ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi 
manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan 
telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri 
pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi 
sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!) 


citer 1
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu
awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak
pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk…….. Benci ………



Che’gu Nasyor IV
Seperti biasa, Che'gu Nasyor nie mengajar pelajar di Sekolah Agama. Che'gu Nasyor mengajar budak tahun satu. Pada hari  tersebut, beliau mengajar bab "cara berwudhuk"  Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan  soalan jika terdapat kemusykilan.
Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?
 
Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Tapah.
 
Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk  dua kali?
Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?
Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut,  wudhuk lagi satu tu boleh buat spare part!
 
Che'gu : Allahhuakbarr!!!  


WAD
Ada sorang makcik kelantan nih, dia mai HKL nak carik sedara dia eksiden. Sampai  kat HKL dia tanya la sorang nurse kat situ...dalam loghat kelantan la.
"nak tupe tanyo, mana dio wad kecemase"                                                     
Nurse tu selamba jer jawab...
"wad kencing masam takde....wad kencing manis ader la".. 

cite 3 hantu..
pontianak,pocong dan toyol da x tertahan lg nk pegi kat restoran tomyam pak usup..
pontianak: weh.. aku dgr restoran tomyam yg baru bukak tu kn.. ummphh!!!!
drakula: ye la.. aku pun terliur.. aku rasa da x nk isap darah lg.. aku nk tomyam lak..
toyol:cakap pun x guna la cik pon.. kte tetap x ley gi sana..
pontianak: aku ade idea laa.. kte kn bley tuka rupe.. smlm aku try da de rupe angelina jolie ckit..
drakula: geliga gak otak ko.. ms aku idop rupe aku mmg cam tom cruise..
toyol: prasan” tp.. aku mane boley.. erm.. cik pon tulun balutkn sy eh..
pontianak: okie.. nk ajak si pocong x?
drakula: xyh la.. yg dier tau lompat2.. x lompat lari bogel.. tu jela(review hantuooo ep lepas2)..
pontianak: tol gak.. okie.. lepas maghrib kte tros tolak..
lepas maghrib.. kat restoran tomyam pak usup.. tom krus(drakula) dtg ngan angelina jolie(pontianak) sambil mendukung bayi(toyol).
pelanggan: wah.. artis datang restoran ni r..
angelina: order please. erm.. i nk tomyam yg plg sedap kat cni..
waiter: okie..(tau ckp mlayu rpenyer)..
50 saat kemudian.
waiter:siap cik..
tom: wah.. cam sedap neh.. biar aku mencekik dlu..
sorg pelanggan nmpk sesuatu…
pelanggan: wah!!! tom cruise ade taring panjang!!!
suasana senyap sunyi… drakula pun panic.. dengan spontannyer dier patahkan kedua2 taringnyer..
tom: ii.. ini..cu..cuma.. taring palsu.. sy baru balik dari penggambaran cite jaws tu.. sy r yg jd jaws tu..
pelanggan: (jaws ade taring???!!!).. oooOOoOOoo..
keadaan kembali sedia kala..
angelina: tu r ko.. mkn x reti nk cover.. biar aku lak mkn..
pontianak habiskn satu mangkok besa tomyam skali hirup.. akibat x tahan pedas.. air mata pontianak kuar..
air mata darah!! sorg pelanggan nmpk…
pelanggan: wah!! angelina kuar air mata darah!!!
sume pelanggan tkezut.. suasana jd riuh.. pontianak pun mule menggelabah..
angelina: sa..saya.. rindukan mak sy!! da lame x jumpe dia di england..
pelanggan  oOOoo..(tp nape air mata darah???!!)..
keadaan jd tenang semula.. toyol yg da x tahan kelaparan trus melompat atas meja utk mencekik tomyam..
sorg lg pelanggan nmpk..
pelanggan:wahh!! anak dier kaler ijau!!
sume menjadi panic.. ade separuh yg bangun utk melarikan diri..
angelina: er..anak sy ni baru je balik penggambaran cite incredible hulk ni.. kami juz nk wat surprise kat cni..
pelanggan:oooOOoo.. hebat la lakonan kamu.. kami sume panic td.. haha..
keadaan jd ok balik.. tanpa disedari oleh para hantu-hantuoo, azan isyak pun berkumandang..
pontianak, drakula & toyol: warRRrrgGGghhHH!!!!!!!!!!!!(terbakar).
semua pelanggan berdiri sambil bertepuk tgn dan bersorak sbb ingatkn tu lakonan dari mreka lg..

p/s : sume jenaka kat atas ni copy n paste saje.. harap korang enjoy.! :)

1 comment:

  1. haha..yg lembu tu xleyh bla..bygkn tetibe ank kte g pgl mak kt lmbu tuh..haha..

    ReplyDelete

Usia Blog saya

Daisypath Anniversary tickers